Usługi

Podstawowym przedmiotem oferty jest umowa o zarządzanie nieruchomością wspólną, obejmująca wszelkie czynności niezbędne do prawidłowego i zgodnego z prawem funkcjonowania nieruchomości,
a w szczególności:
  1. Czynności formalno – prawne:
    • przejęcie dokumentacji od developera,
    • przygotowanie wszelkich dokumentów do organizacji i rejestracji wspólnoty mieszkaniowej,
    • wykonywanie czynności związanych ze zwoływaniem zebrań rocznych sprawozdawczych
      oraz zebrań wynikających z aktualnej sytuacji wspólnoty (zawiadamianie o zebraniach, prowadzenie głosowania, powiadamianie właścicieli o treści uchwał podjętych z udziałem głosów zebranych indywidualnie itp.),
    • przygotowanie projektów rocznego planu gospodarczego (planu rzeczowo-finansowego),
      w tym przychodów i wydatków funduszu remontowego,
    • przygotowywanie rocznych sprawozdań z zarządu nieruchomością wspólną, w tym z wykonania rocznego planu gospodarczego,
    • prowadzenie rejestru uchwał właścicieli lokali i dokumentacji z zebrań wspólnoty,
    • prowadzenie spisu właścicieli lokali i przypadających im udziałów w nieruchomości wspólnej,
    • opłacanie ze środków wspólnoty podatków i innych opłat publicznoprawnych przypadających
      od nieruchomości wspólnej, chyba że są pokrywane bezpośrednio przez właścicieli lokali,
    • zapewnienie właścicielom informacji o sytuacji Wspólnoty oraz dostępu do jej dokumentów,
    • gromadzenie i przechowywanie dokumentacji nieruchomości.
  2. Czynności związane z technicznym i eksploatacyjnym utrzymaniem nieruchomości:
    • prowadzenie dokumentacji technicznej nieruchomości wspólnej, wymaganej przez przepisy prawa budowlanego, w tym książki obiektu budowlanego,
    • zlecanie obowiązkowych okresowych przeglądów technicznych nieruchomości,
    • zapewnienie przeprowadzania, w zakresie ustalonym w uchwałach właścicieli lokali, remontów budynków i ich urządzeń technicznych,
    • zapewnienie bieżącej obsługi eksploatacyjnej nieruchomości wspólnej poprzez wyszukiwanie usługodawców, negocjowanie cen i warunków umów, kontrolę wykonania umowy przez usługodawcę oraz propozycje zmian i rozwiązywanie umów dotychczasowych w sytuacji gospodarczo uzasadnionej,
    • zapewnienie dla nieruchomości dostaw energii elektrycznej, energii cieplnej, wody i gazu
      oraz odprowadzania ścieków i wywozu śmieci,
    • zapewnienie bieżącej konserwacji nieruchomości wspólnej, a w szczególności urządzeń technicznych umożliwiających właścicielom lokali korzystanie z oświetlenia, ogrzewania lokalu, ciepłej i zimnej wody, gazu,
    • zapewnienie utrzymania w porządku i czystości terenu, pomieszczeń i urządzeń budynku służących do wspólnego użytku właścicieli lokali.
  3. Czynności związane z ubezpieczeniem mienia:
    • ubezpieczenie nieruchomości wspólnej od ognia i innych zdarzeń losowych oraz Wspólnoty
      z tytułu odpowiedzialności cywilnej, negocjowanie warunków z Towarzystwami Ubezpieczeniowymi,
    • sporządzanie protokołów szkód i utrzymywanie w tych sprawach kontaktów z Towarzystwami Ubezpieczeniowymi.
  4. Księgowość:
    • prowadzenie ewidencji księgowej przychodów i kosztów, rozrachunków z innych tytułów
      oraz przygotowanie sprawozdań rocznych,
    • analiza kosztów,
    • opracowanie racjonalnej gospodarki finansowej nieruchomości,
    • opracowanie planu gospodarczego i jego kontrola,
    • windykacja należności, naliczanie odsetek od nieterminowych wpłat, zgodnie z uchwałami właścicieli lokali,
    • Internetowy system dokonywania płatności – obsługa bankowa bez dostępu do środków finansowych.